Základní škola a mateřská škola Přerov nad Labem je vesnická škola s dlouholetou tradicí, založená r. 1886. Nachází se v centru obce Přerov nad Labem.
Celková kapacita mateřské školy je v současné době 54 dětí rozdělených do třech tříd s celodenní docházkou.
Motto školy
"Všechny děti na světě jsou nevinné, zranitelné a závislé. Jsou také zvídavé a plné naděje".
(Světová deklarace o přežití, ochraně a rozvoji dětí. 1990)
Specifika školy
Osobnostně orientovaná výchova
Školní vzdělávací program "Zrníčko"
Motivační název "Zrníčko" vychází z představy, že: "Každé zrníčko v kvalitních podmínkách postupně klíčí, roste a zraje v jedinečnou rostlinu." Zrníčko tedy představuje osobnost každého dítěte, která se za podpory kvalitního a systematického výchovně vzdělávacího působení pedagogů a rodiny rozvíjí - a to s ohledem na individualitu každého dítěte a s cílem dosažení jeho maxima osobního rozvoje.
Hlavní pedagogický záměr naší školy
- V úzké součinnosti s rodinou usilujeme o osobní rozvoj každého dítěte s ohledem na jeho nadání, potřeby, zájmy a schopnosti, se zřetelem na celkový rozvoj osobnosti.
- Každé dítě vnímáme jako jedinečnou osobnost, která má své individuální i specifické potřeby a možnosti, a jejich aktivitám vytváříme potřebné podmínky - možnost svobodné volby.
- Každé dítě má právo být jiné, rozvíjet se a učit svým tempem, dle svých potřeb.
- Nabízíme dětem možnost podílet se na volbě i tvorbě programu. Respektujeme právo dítěte na neúčasti nabízené činnosti - může být pouze pozorovatelem.
- Respektujeme pedagogické zásady, povzbuzujeme děti nesmělé, posilujeme sebevědomí a pozitivně hodnotíme každého, kdo pracuje na úrovni svého osobního maxima. Podporujeme jejich iniciativu, tvořivost a vlastní fantazii.
- Připravujeme děti na budoucí roli školáka. Ve spolupráci s rodinou se snažíme, aby dítě získalo pocit jistoty a sebedůvěry.
- Intenzivní péči věnujeme dětem s odkladem školní docházky v návaznosti na vstup do základní školy. Spolupracujeme s rodinou, se základní školou i pedagogicko-psychologickou poradnou.